Seorang Emak Doakan Anak Kandungnya Sendiri Diculik Orang!

Itulah realiti yang berlaku kat depan mata Naz dan mak Naz sendiri. Semua orang tau doa seorang mak yang paling mujarab. Kebaikan yang dia doakan, kebaikan lah yang Allah S.W.T berikan kepada seorang anak. Tapi kalau dalam kes ni, seorang mak doakan anaknya diculik orang, apa lagi kesimpulan yang kita boleh buat? Tak ada sifat kasihkah seorang mak tu pada anak yang dikandungnya selama 9 bulan dengan susah payah?

budakcinaditinggalkan

Kisah ni terjadi masa Naz dan mak ada kat dalam Nagoya untuk menyelesaikan misi mencari kain pasang nak buat baju raya. Dalam dok sibuk-sibuk belek kain pasang sampai terkuntang bijik mata, ada lah sorang mak ni tak habis-habis dok marah kat anak kecik dia yang selalu dok kacau si mak nak memilih kain pasang. Budak kecik ni Naz rasa belajar kat Tadika berpandukan pada baju seragam dia tu. Dalam banyak-banyak bebelan si mak ni, terkeluarlah ayat yang lebih kurangnya macam ni

“Kalut sangat adik ni. Mama tinggal adik kat sini nanti biaq ada orang mai amek adik, culik adik. Padan muka.”

Naz tak berniat nak malukan si mak tapi sampai hati dia sanggup keluarkan ayat macam tu untuk anak dia sendiri. Mungkin dia ingat kalau anak dia kena culik, anak dia tu akan rasa bahagia. Bayangkan kalau anak dia diculik lepas tu badan dibedah dan organ dalaman semuanya dijual. Dia mau macam tu???

Gambar di ambil di http://syazhar.fotopages.com/.

0 Pemberi Komen:

Post a Comment

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan