My daily journal..

As i wrote on 15/02/08

Entah mengapa coretan kali ini adalah di dalam bahasa ibundaku. Mungkin kerana peralihan emosi..emosi yg semakin tidak keruan.Betapa emosiku begitu berceramuk ketika ini. Ingin rasanya aku brlari ke tmpt yg lain drpd tmpt ini. Bukn tidak mnyukai tmpt ini,cuma aku ingin mncari corak hidup yg brlainan. Di sini tenang, namun gelodak rasa hati yg mncari arus yg mncabar begitu terasa sekali.Adakah aku masih anak kecil pd pndangan ibu bapa ku..mgkin benar. namun aku tidk pernah mnyalahkan mreka krn ibu bapa mana yg tidkrisau kn mngenai anak mereka..
Dalam kekacauan emosi, timbul sahabat mmberikan idea2 dlm meniti zaman mncari kerja. Semua usaha harus dicurahkan agar hasilnyaadalah klau pn tidk dpt mncapai hasil yg dikehendaki, mgkin boleh mncapai keberangkalian yg lain pula. Mungkin takdir penentu segalanya..aku hnya mampu berusaha dan berdoa..
PLKN..anak2 yg masih mentah. Atau harus di fikir, masih mentah kah mereka..Mereka mmg benar mmerlukan bimbingan..walaupun mereka sudh tidak boleh d lenturkan lg, namun rasanya harus ada usaha dpt mnyedarkan mereka betapa hidup mereka masih pnjang. Seharian hampir 12jam berada di dalam lingkungan pelatih2 PLKN mmbuat kn aku merasa brsyukur berada di tmpt aku. Mereka brdepan dgn cabaran mental utk mngekalkn diri mereka dlm keadaan yg d kehendaki oleh jurulatih, selain mngatur khidupan dan prgaulan mereka sndiri. Betapa jurulatih itu mnjadi bebanan bg para pelatih..mgkin tekanan yg di berikan oleh jurulatih lebih hebat drpd ibu bapa hingga mnyebabkn pelatih2 PLKN ini seakan2 melempiaskn tekananmereka pd sekeliling mrk. Lucu jg kadangkala melihat mereka di sini. Mncari "hiburan" mrk sndiri hinggakan mrk tidak sedar perlakuanmalah prcakapan mrk mampu utk mncuit hati insan lain yg mgkin akn mngalami gangguan..aku lah itu.

0 Pemberi Komen:

Post a Comment

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan