Gelek pinggul dangdut di Bandar Perda.



Adik manis, mari mari...

Ah Ah Ah Ah...

Sekumpulan lelaki itu bergelek-gelek. Naik loya juga melihat gaya mereka yang tidak beriringan dengan usia mereka.

........

Sejak akhir-akhir ini dan sejak terlibat dengan Karnival Jualan Mega di De' Rendezvous All Star, Bandar Perda, aku selalu ja terperasan begitu kuat pengaruh dangdut dalam masyarakat kita ni.



Gambar diambil dari skyscrapercity.com

Memetik maksud dangdut di Wikipedia, dangdut is a genre of Indonesian popular music that is partly derived from Malay, Arabic and Hindustani music. It developed in the 1970s among working class Muslim youth, but beginning in the late 1990s reached a broader following in Indonesia and Malaysia.

Di tapak ekspo tersebut pun, tiap malam malah boleh dikatakan tiap-tiap hari pasti ada lagu-lagu dangdut yang diulang-ulang hingga jemu pula aku untuk mengiranya.

Nasib baik belum ada yang berani lagi untuk beraksi seperti sesetengah video yang aku jumpa dalam Tiub Awak. Memang panas!

........

Mungkin kerana asas dangdut sudah kukuh terpaksi pada susur galur Melayu maka lagu dangdut diterima hingga sekarang. Tak salah juga dikatakan golongan muda juga ada yang meminati dangdut walaupun kebanyakan peminat dangdut adalah golongan emas (pakcik la tu).

15 Pemberi Komen:

  1. ok apa... tp untuk sendiri2 dgr laa.. klau dah tergelek2 kat tgh org ramai tu, mcm dah xder maruah dan "kemaluan" ler.. betul ke ayat tu...? hehehe

    ReplyDelete
  2. urgh! aku paling benci dangdut. serious!!

    ReplyDelete
  3. mungkin dengan dangdut mereka rasa lebih "hidup"

    ReplyDelete
  4. Org yg bergelak bagai tuuut bila berdangdung ak rasa nak sepak..

    ReplyDelete
  5. Dalam banyak2 tarian, tarian dangdut la yang paling kak tirana tak suka..hehehe..

    ReplyDelete
  6. Nanti marah pula mas idayu dek oooiiii.....

    ReplyDelete
  7. dangdut boleh mengurangkan stress..goyang lagi yuk..huhuhu

    ReplyDelete
  8. i don't quite like dangdut but i still can sit & watch the performances, the best part about dangdut is the body gyration!

    ReplyDelete
  9. ewah2....
    gelek kak...
    gelek...
    br shok...
    tp dangdut nengok org tua rmy la...
    hehehe...

    ReplyDelete
  10. salam sobat,,mau tanya,,orang bergelek tuh sama dengan orang mabuk bukan? kalau dangdut dengan lagu bahasa apa ya???

    ReplyDelete
  11. itulah namanya tua-tua keladi spt salah satu tajuk n3 cpj tu...dah baca ke belum?jemputlah datang...

    ReplyDelete
  12. indonesia je g kua dangdut nie.. huhuhu

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan