Lepas kahwin : suami atau isteri cepat gemuk?

Idea ni timbul bila selongkar gambar-gambar teman dengan suami dorang. Dulu sebelum kahwin, rasanya slim cantik ja suami dorang tapi bila dah lepas kahwin ni, ada yang dah chubby. Si isteri main kurus chomel ja.


Ada pulak tu si isteri yang naik badan chubby lepas kahwin, si suami maintain kurus lak. Kes ni terbukti dalam kes paksu dengan maksu saya. Si paksu ni sampai sekarang makin kurus, si maksu lak makin bertambah-tambah.

Kalau si suami makin chubby, boleh gak dikatakan bahawa asyik dok pekena masakan air tangan si isteri, berselera lah katakan. Kalau si isteri makin chubby lak, selalu orang cakap si isteri tak pandai nak jaga badan lepas kahwin...alahai..

Kurus pun susah ye tak..

Asalkan hati bahagia dah la..tapi kalau nak kuruskan badan, cari lah satu masalah. Memang leh kurus badan..huhu

Tapi janganlah ada yang ambil jalan mudah dengan merokok.
Sayangilah kesihatan dan badan anda. Kalau pun takda orang yang menyayanginya...ye tak...

15 Pemberi Komen:

  1. Yang penting.. Bahagia.. hehe~

    ReplyDelete
  2. lpas kawen selalunya lelaki memang makin gemok..

    tapi perempuan gemok lepas pregnant n bersalin.. huhu

    ReplyDelete
  3. bese lps kwen llki msti jadi roi..
    pompuan lak beselah.. bwk bby dlm prut..

    ReplyDelete
  4. salunyer lepas kawin,laki la slalu gumux.xcaye..kite tguuu,..hhuhu

    ReplyDelete
  5. haha.biaselah tu..isteri pandai masak agaknye.takpun suami dah malas nak pg exercise pas kawen.cbuk cari duit menyara keluarge katekan.hehe

    ReplyDelete
  6. cantik theme br....ehhe...
    lelaki bese akan gemuk bila kawen.cam eiydanyer abg2 ipar hahah..selera mkn org cakap.kah3

    ReplyDelete
  7. majoriti yg akan chubby lepas kawin adalah kaum lelaki.. takutnyee~

    ReplyDelete
  8. tu ar,
    selalu aku tgk kalo da kawen mesti laki dia boncet,
    entah nape ntah.
    haha

    ReplyDelete
  9. eh2 biasenye lpas kawen laki terus montel...ehehehe

    ReplyDelete
  10. Naz, kak tirana maintain...tapi hubby memang naik badan, maklumla kan..isteri dia minat masak..dia tukang makan..hehehe

    ReplyDelete
  11. isteri la cepat "gemuk". terutama kalau bunting pelamin... suami menyusul lepas tu.. ^_^

    ReplyDelete
  12. suami dulu kut? tapi kalau isteri baru lepas beranak, gemuk jugak kan dulu sebelum slim, kalau dapat kekal kembali maintain macam dulu la. hehe..

    ReplyDelete
  13. After marriage there's always the tendency to be rather generous on the food intake resulting in more calories input in to the body compared to the calories output. The obvious result is the body growing sideways along the unwanted lines. The question is why is this happening all the time? The answer is simple, they just lose control of their appetite or some never even bother to control their food intake at all.

    ReplyDelete
  14. kebiasaannya memang laki yg membesar,,
    eceh macam pernah kawen lak,,
    hahaaa

    ReplyDelete
  15. uiks..tp kalo peratikan laki bukan gemuk..tapi tough kedepan (boroi) ahaks..tp kalo pmpuan pn kalo yg naik tu mmg btol2 baik..so, solutionnye. tiap2 hujung minggu lps subuh rajin2 la kluar joging ngn family..
    kalo sy peratikan pagi2 kat taman2 yg kluar joging ramai cina je..mane melayu tersungkur..kat katil..sedih..

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan