Bunge ape?

Khairil & Salleh : Sila jawab soalan ini untuk membolehkan anda memenangi hadiah. Apakah warna pada bendera Malaysia yang melambangkan perpaduan?

Pemanggil : Merah.


Aduhai...kesiannya aku kat yang mencipta bendera apatah lagi yang penat memikirkan maksud bendera Malaysia tu. Itu baru bendera Malaysia. Kalau soalan pasal lagu Negaraku yang tetiba di cut dan suruh sambung, agak-agak rakyat Malaysia ada yang tau tak..

Aku bukan nak tunjuk patriotik, ........

tapi benda tu semua perkara asas untuk diketahui oleh seorang yang dilahirkan sebagai warganegara Malaysia.

Harapnya takda la yang bertanya bunga apa (macam dalam iklan) bila ditanya apakah bunga kebangsaan negara...



Dan oh bagi sesapa yang nak kasi bunga untuk aku tapi rasa takut untuk bagi bunga ros yang mahal tu, bagi saja bunga raya. FOC, boleh dipetik di halaman rumah jiran anda (yang ada bunga raya lah).

10 Pemberi Komen:

  1. he..23x fail huhuhu cam nei pun ade ek...

    ade jugak yg xhafal lagu negaraku

    out of topic--> oh ye ke... welcome to club la nnt huhuhu.... komisen dari mane ek...nuffnang ke he..23x

    ReplyDelete
  2. memang ade yg tak hafal lgu negaraku..
    kalau suruh nyanyi beterabur lirik (sedih betul)
    masyarakat ambil mudah hal ni...

    ReplyDelete
  3. erk. dulu kat sekolah kan tiap2 minggu nyanyi lagu negaraku.. hmmm.

    ReplyDelete
  4. erk.. maksud kat bendera Malaysia.. dah ingat2 lupa dah.. :gulp:

    ReplyDelete
  5. Ooh. ini saya tahu, iya saya tahu.. :)

    ReplyDelete
  6. sy yakin btul.. sy jwp warna biru.. hehe..

    ReplyDelete
  7. samalah macam kita hari-hari naik tangga pejabat, tapi mana nak tahu jawab soalan;berapa anak tanggap naik ke pejabat anda?-sesuai untuk pejabat yang ada tangga sahaja...hehe...

    ReplyDelete
  8. cian nye org tu~

    klu tnya kiter ttg tu mmg le tau tapi klu tanya berapa kona bukit putus (jalan utama seremban-kuala pilah).. kiter jawab ade dua kona je.,. tak kiri ke kanan.. hehe..

    ReplyDelete
  9. hahaha...makin besaq mkin berkarat kot..wakaakakaakakaak

    ReplyDelete
  10. naz..
    ade pemintaan nih..
    nyanyi lagu negaru skng..!

    cepat berdiri..! ehehe~ :)
    xapal ek..

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan