Nak poligami? Belajar cara ini dahulu......

Anda teringin sangat nak berpoligami? Tetapi sanggup ke isteri anda bermadu tiga?
Berdebatlah dulu untuk mendapat jawapan yang menyakinkan.
Jika tidak, silap haribulan anda bakal mencetus perang besar yang mana akhirnya kekalahan pasti jatuh ke tangan anda. Anda berani?

Al-kisah seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi..

Suami: Lelaki kawin 3 baru lah sah

Isteri: Kenapa pula?

Suami: Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga". Isteri (is three). Baru betul dan sah!

Isteri: Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"

Suami: Berkenaan apa tu?

Isteri: Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"

Suami: Contohnya?

Isteri: One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?

Suami: Ohhh... tambah huruf "s" utk yg plural?

Isteri: Betul tu. Sama juga la untuk abang.

........

Suami: Macam mana pula boleh sama?

Isteri: Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah "s" je, kan ?

Selepas tu, si suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi.



Diambil dari Bocahiseng

13 Pemberi Komen:

  1. wakakaka...
    suami da cuak da...

    tp best gak ape poligami ni...ho3

    ReplyDelete
  2. so funny...
    jd sume laki jgan nak berangan la kawin 3
    haha nanti "mampus" lak...

    ReplyDelete
  3. hehehe...kalau tak mampu, mampus la jawabnya..

    ReplyDelete
  4. lelaki pndai pikir nak mintak izin...so pmpuan pon kene pndai pikir gak la...huhuhu

    ReplyDelete
  5. best dialog ni.. selalu dengar yang pasal dialog suami jek.. hehe..

    ReplyDelete
  6. kalu x mampu baik jangan, itu baru betul2 nk mampus...hehe

    ReplyDelete
  7. MAMPUS LA aku mlm ni..hahahhahah

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan