Aku pilih sembelit daripada putus cinta.

Mungkin dulu korang pernah baca mengenai Cinta vs Sambal Belacan. Mana-mana yang belum pernah baca entri tu, sila la sudi membacanya. Huhu. Ini bukan sambungan entri Cinta vs Sambal Belacan tu tapi mungkin susur galur entri ni ada kaitan kot. Ya, aku pilih sembelit daripada putus cinta. Tau kenapa? Sebab sembelit hanya menyusahkan korang sekali sahaja. Mungkin berkali-kali tapi kalau mengikut nama sembelit tu, maksudnya susah la korang nak buang air besar. Bila dah susah, kiranya tempoh kejadian sembelit tu nak berlaku ambil masa yang lama la. Jadi hanya sekali saja korang menangis sebab sakit sembelit kat dalam bilik air. Kalau putus cinta, mungkin korang akan menangis sekali yang teruk tapi rasanya lepas tu korang mungkin akan menangis lagi. Mana tau tetiba terkenang, mesti menangis. Terutamanya perempuan lah kan.

Sembelit boleh diubati sebab kulit korang akan heal dengan sendiri tapi hati yang invisible kat dalam badan korang tu, memang makan masa untuk diubati. Silap-silap haribulan tak boleh dengar lagu syahdu sikit atau pun dok sensorang ke, terus layan perasaan.

Korang kena lari-lari anak atau pun lari pecut bila nak sembelit tapi rasanya tu takda la seteruk dengan kejadian korang kena berlari menjauhi bekas kekasih korang. Karang ada pulak telenovela berlangsung secara siaran tak berbayar. Ye tak?

Sembelit ni sakitnya hanya melibatkan korang ja tapi putus cinta ni melibatkan dua hati jiwa perasaan jantung pankreas tau. Mana lagi susah. Lebih baik korang ja yang sakit sorang-sorang kan. Orang lain sakit demi korang, naya. Menyesal korang seumur hidup. Kesian hamba Allah tu....

23 Pemberi Komen:

  1. btul 2,sembelit ag baik dr putus cinta...putus cinta mmng amek mse lme nk ilangkan kekecewaan n kesedihan...

    ReplyDelete
  2. dua2 blum pnah merasa kot.. hehe.. so tak tau nak bezakan.. kalau cirit birit tu pnah la.. ekeke..

    ReplyDelete
  3. senang cte tayah berchentalah..amcm??kawen trus..huhu

    ReplyDelete
  4. aku rasa dua2 leh ubat
    sama jer sakit dua2 tu

    ReplyDelete
  5. kalau boleh, tak nak dua2.. ngeh3

    ReplyDelete
  6. kalau boleh, tak nak dua2.. ngeh3

    ReplyDelete
  7. salam terjah...i pun akn pilih cm u pilih gak...haha...tk cre

    ReplyDelete
  8. tp ada cinta best dr ada sembelit
    hehe

    ReplyDelete
  9. Dua-dua menyakitkan....Tapi sembelit ada ubat...Putus cinta ?

    ReplyDelete
  10. haha betul tu.. sabar Nazra, bumi ni bulat jer, lari p lah tang mana pun, di situlah permulaan dan di situ jugalah pengakhiran.. apa yg pentng, ketabahanlah yg akan mencorak hidup kita dari muda hingga ke tua nanti..

    ReplyDelete
  11. salam nazra.. hehe.. sanggup smpai tahap mcmtu eh?? dasyat tul chenta tu ye?? manusia leh mati sebab chenta.. nk tgk mangsa2 chenta pi jepun or korea.. chenta jatuh dr bumbung bangunan.. nauzubillah.. =P

    ReplyDelete
  12. ade gak bagusnye putus cinta ni
    bile putus cinta, pas 2 mesti akn lebh menghargai cinta yg akn datang.sbb da rase camne peritnye bile cinta putus di tgh jln..

    ~hye
    ~blogwalking

    ReplyDelete
  13. sembelit seksa di perut manakala putus cinta seksa di hati.. dua2 seksa tp putus cinta seksa ntuk jangka masa panjang..huhu

    ReplyDelete
  14. eida jrg kn sembelit..hakahk..betul cakap naz..putus chenta 10 thn pon.,.ssh nk lupe pedihnyer..kalo sembelit..pedih kejp jek..haaha.adeii

    ReplyDelete
  15. ler skunk mmg musim org putus cinta kah. aduhai..

    aku da penah sembelit. sakit nanges2 haha.

    ak pun da penah putus. sakit dia dalam hati je. menangis pun masa merindui je.

    er...aku rasa sakit lagi sembelit kot hahaha

    ReplyDelete
  16. hrp aku tak lalui sume 2..huhu..

    ReplyDelete
  17. weehehehe... btol2 ko neh naz. ko mmg paling layak menyertai Kelab Budak Sepi Malaysia (sile gugel sendiri)

    tapi kelab neh ada badi. at your own risk. takot2 ko jadi tak laku cam aku nanti.

    cuma bezanya ko tu cun, aku neh haprak. so susah aku nak pecaya ko akan kekal single, tapi pasti tak lama lagi akan mingle.

    lalalala...

    ReplyDelete
  18. hahaha...aku rela lebih pilih cirit birit....lepas habis semuanya...kira dh bersih dah...

    ReplyDelete
  19. Macam2 la.. tapi memang putus cinta lagi sakit dari sembelit .

    ReplyDelete
  20. naz terputus cinta ke.. isk3.. siannya.. saborjerlah.. walaupun sembelit terasa sakitnya tapi terputus cinta xdelah sakit sgt.. kalu terputus kasih ngn suami mungkin lbh terasa lagi.. kumbang bkn seekor naz..cari yg lain.. ape susah walaupun ssh jugalah nak jumpe lelaki suci skrg nih

    ReplyDelete
  21. yer2..i prefer sembelit.haha.
    sembelit sakit kejap tuh jer..pas da berkurangan ada ke kita nak ingat blk pasal sembelit?

    kalau cinta? akan ingat setiap masa..

    ReplyDelete
  22. Самый продвинутый ресурс для пользователей [url=http://torrents.trion.mk.ua]TTT[/url]

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan