Alergik tahap jingga.

Korang ingat hujan di musim tengkujuh ja yang ada tahap jingga? Alergik ni pun ada jugak tau. Semalam sampai bengkak tangan, kaki dan belakang badan aku. Akhirnya aku ke klinik pakar kulit dan terbanglah RM 145.00 untuk cas 1 injection, 2 krim untuk sapu, 4 sarung ubat untuk dimakan siang dan malas serta satu buku sabun hijau. Itu boleh kira ok lagi la tapi bila masa dapat senarai makanan yang aku kena katakan 'Tak Nak', mau pengsan dibuatnya. Banyak pulak senarainya....

Nah silakan tengok senarai makanan yang aku kena pantang. Mau pengsan aku dibuatnya. Apa lagi la yang tinggal untuk aku makan. Nampak gaya kena makan roti ja lah...Mau kekurangan la segala vitamin, zat besi, iodin dan sebagainya kat dalam badan aku ni.

DSC01846 DSC01847

Tapi orait jugak, dapat kuruskan badan. Kira berbaloi jugak lah dapat alergik (errrr).

14 Pemberi Komen:

  1. pasni naz kene la kurangkan makan laksa :P

    ReplyDelete
  2. fuyoh!ni penyakit kulit pe ni. kene jadi vegetarian pulak lepas ni eh. =D

    ReplyDelete
  3. ingatkan terselit makanan laut.. rupanya banyak lagi yang boleh buat alergik....

    ReplyDelete
  4. nak tau cara atasi alergik?
    erkk
    tanye la ku
    ;alaala~

    ReplyDelete
  5. since bl u kne pnyakit nih??
    i pn ade tp i bedal jew sume.
    heee~

    ReplyDelete
  6. erk.. yg ni alergik lain plak ker.. hr tu xleh mkn seafood..

    ReplyDelete
  7. mak aih, byk nyer fun-tang...

    dulu tiap kali aku sakit, mak aku jaga aku, dia akan pantangkan beberapa menu utk aku makan. time tu aku sakit, jadi aku menurut perintah je sbb nak baik cepat. sok2 bile dah baik, boleh laa aku melantak balik ape2 yg aku suke.

    tapi dlm kes ko neh, ko kene pantang selama-lamanya kah? peh, gile. kalo aku laa... hish...

    ReplyDelete
  8. senarai 'TAK NAK' tu tak ada hal bagi aku...
    hehehe..

    ReplyDelete
  9. mak aih..byk nye kene pantang..sabar naa..get well soon btw weh..=)

    ReplyDelete
  10. UPDATE MAKEUP CLASS:

    6/12 : PERSONAL MAKEUP DI SERI KEMBANGAN
    20/12 : PERSONAL MAKEUP DI S.ALAM

    15/1 : PERSONAL MAKEUP DI TERENGGANU
    16/1 : PERSONAL MAKEUP DI KELANTAN

    23&24 JANUARY : BRIDAL MAKEUP CLASS WITH EYRA RIZAL & AMY-AMEERA (2 DAYS)
    TO REGISTER EMAIL: EYRARIZAL@GMAIL.COM/INFO@EYRARIZAL.COM
    OR
    SMS FULL NAME + IC AND SEND IT TO 016-2128740

    HTTP://WWW.EYRARIZAL.COM
    HTTP://WWW.LOVESAYSITALL.BLOGSPOT.COM

    REGARDS,
    EYRA RIZAL =)

    ReplyDelete
  11. perghh..trok gak allergic ko nie ek..

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan