Cosplay di Malaysia. Jom join Remaja TV3 Nips Crazy Challenge!

Pada yang familiar dengan segala benda mengenai Jepun dan keghairahan mereka menikmati hidup, manga, drama dan bermacam-macam lagi, mesti korang familiar dengan COSPLAY. Apa itu Cosplay? Jangan salah sangka dengan Coleslaw pulak. Naz dulu ada jugak terkeliru dan salah penggunaan antara Cosplay dan Coleslaw. Haha. (Korang tak digelakkan gelak!)
Cosplay berasal dari gabungan kata “costume” (kostum) dan “play” (bermain). Cosplay bererti hobi mengenakan pakaian beserta aksesori dan rias wajah seperti yang dikenakan tokoh-tokoh dalam anime, manga, manhwa, dongeng, video game, penyanyi dan musisi idola. Si Cosplay disebut cosplayer,( terkadang para penggemar menyingkat cosplayer sebagai layer)
Di Jepun, peserta Cosplay bisa dijumpai dalam acara yang diadakan perkumpulan sesama penggemar (dōjin circle), seperti Comic Market, atau menghadiri konser dari grup musik yang bergenre visual kei. Penggemar cosplay termasuk cosplayer maupun bukan cosplayer sudah tersebar di seluruh penjuru dunia, yaitu Amerika, RRC, Eropa, Filipina, maupun Malaysia. Sumber : http://incredibleangga.com/
Kenapa Naz cerita pasal Cosplay? Pasal tadi perasan kat Remaja TV3 mengenai Cosplay ni. Events tu pun dah tak lama lagi nak dianjurkan dan check it out lah hadiah-hadiah tu!
 remaja cosplayremaja cosplay 2Sumber : http://www.tv3.com.my/remaja/
Kalau Naz masuk, Naz nak pilih watak mana ye? Naz suka si Haruhi Suzumiya. Macam betoi-betoi nak cuba ja Naz ni!
haruhi suzumiya edit
Sumber Gambar : The Melancholy of Haruhi Suzumiya, The_Cosplay_Album

0 Pemberi Komen:

Post a Comment

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan