Andai cabai tumbuh dalam badan saya...

Entah kenapa dulu waktu aku kecik-kecik, pelbagai kisah melibatkan cabai. Atau cili, mengikut bahasa bakunya. Kejadian yang tak aku lupakan ketika aku kecik dulu adalah apabila aku memang takkan makan makanan yang ada biji cabai dalam makanan tu sebab mengikut fahaman aku bahawa nanti cabai tu boleh tumbuh dan jadi pokok cabai dalam perut aku,haha. Sekarang pun bila aku nampak ja biji cabai dalam makanan atau sup, memang mengimbau kepada kenangan 'pandai' aku dulu.

Kejadian kedua adalah mengenai kesilapan ejaan cabai kering aku. Dulu aku hanya tau mengeja 'saya' sahaja tapi apabila pakcik suruh beli cabai kering kat kedai, aku beria-ria nak ke kedai untuk tolong belikan cabai kering tu. Tak sangka pulak pakcik saja mengusik dan suruh aku mengeja dulu cabai kering tu. Yang aku eja bukan cabai kering tapi 'saya'.....

Aduhhhhh memalukan diri sendiri. Hinggalah ke umur 25 tahun sekarang. Itulah bahan gelak ketawa pakcik bila jumpa aku.

FootInMouthFootInMouthFootInMouthFootInMouthFootInMouth

9 Pemberi Komen:

  1. "Hinggalah ke umur 25 tahun sekarang. Itulah bahan gelak ketawa pakcik bila jumpa aku."

    pstu kamu pn malu2 nk jmpe..haha

    ReplyDelete
  2. oh ko ni cabai kering ghupernyer... hahaha

    ReplyDelete
  3. wakakakaka...aku penah gak ingat cabai ni leh tmbuh waktu kecik dlu...tp lg aku tkut tembikai...kalo tmbuh dalam perut,aku piki leh meletup woo perut aku...

    ReplyDelete
  4. Kenangan mengusik jiwa..hehehe..sekarang baru kita sedar betapa "pandai" nya kita dulu2..

    ReplyDelete
  5. nasri - itulah pakcik yg paling best, sporting. tak malu pn nk jumpa dia +.+

    kapten - cehhhhh

    nonon - haha, pecah kuar isi tembikai. sedap gk tu ^_^

    tirana - mmg mmbuka mata ^_^

    ReplyDelete
  6. huhu...same la gak dgn aku, takut mkn nant tumbuh pokok..haha

    ReplyDelete
  7. samapi skang masih bermesra ngan pakcik tuh.pergh..heh

    ReplyDelete
  8. pertanian adalah satu perniagaan.
    hahhahahha

    ReplyDelete
  9. Mat Jenin - kamu takut mkn apakh itu?

    DH - ni pakcik kandungku lah +.+

    atok - uikss promosi plak ^_^

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan