Kepentingan bahasa ketiga

Kalau korang jadi bos dan korang nak sembang-sembang, kutuk-kutuk dengan kawan-kawan korang yang pangkat bos jugak, silalah pelajari bahasa ketiga. Kepentingan bahasa ketiga ni adalah untuk kebaikan korang sebagai bos jugak. Penat korang bercakap dalam bahasa kedua atau English tapi staff korang faham jugak. Jadi lebih baik golongan korang iaitu bos-bos ini mempelajari bahasa ketiga seperti Perancis, Jepun, Korea atau sebagainya.

Aku bercakap dari konteks sebagai pekerja.

6 Pemberi Komen:

  1. big boss aku sudh chinese who absolutely can speaks cina maaaaaa. haha ^_^

    boss yg lain ja xbleh speaks cina, haha..

    ReplyDelete
  2. blajalah bahasa arab..kaifa haluki?hehe

    ReplyDelete
  3. betul gak... staff pun blh guna kaedah sama apa

    ReplyDelete
  4. ade org cine kutuk atok gne bhase dorg.
    kuang aja tol.
    mmg atok x paam,tp atok tao dorg tuju kat atok.
    siot tol.
    ehehh

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan