Burung layang-layang



Ini bukan sebarangan burung layang-layang tapi sarangnya boleh dibuat sup dan diminum. Itulah kegemaran orang kaum Cina. Tadi aku berpeluang tengok burung ni dari sekecil ibu jari hingga sebesar tapak tangan. Malah ada burung ni yang........ dah berani bertenggek di atas jari kami.

Memang best la pengalaman ni. Walaupun geli dengan badan burung ni yang amat lembik tapi sekali sekala nak dapat pengalaman ni memang susah.



15 Pemberi Komen:

  1. wah!
    burung layang2
    xD
    x penah sentuh lagi

    ReplyDelete
  2. macam mana rasa sup burung layang layang

    ReplyDelete
  3. naz tak nak blanje
    kite mkn sup brg lyng2 ke???
    hihihi..

    ReplyDelete
  4. sedap x sup dia
    x penah rasa pun lg

    ReplyDelete
  5. bukan senang nak pegang burung tu

    hehe

    ReplyDelete
  6. @Nazrah:
    Please post something about the goodness of the bird's nest soup since you are more qualified to do so. Has any research done and verified on such goodness or is it just mere hearsay among the chinamen. The nearest i was to this subject was when i was in Tjg Balai Indonesia recently, see my blog post but never near 100 meters of the birds themselves.

    ReplyDelete
  7. tahukah anda sarangnya dibuat dari air liur burung layang2?...huhu

    aku tak sanggup...

    ReplyDelete
  8. eazy - burung ni memang tak bleh sesuka hati sentuh,kang ramai2 sentuh jd mati lak burung tu tau.naz pn baru dpt tahu T_T

    naqiubex, khairil's - rsa sup sarang burung ni rasa mcm air gula biasa ja.coz nnti sarang burung akan direbus dan dicampur dgn gula batu ^_^

    a.b.g - srg burung unta blum bleh didapati T_T

    ulfa - hehe,naz pn baru mkn sekali sup sarang burung.cmna tu nk blaja awk ye ^_^

    kapten - ye setuju,mmg bukan senang.naz pn jd shocked skejap masa memula T_T

    bluesman - i will try to do as u said ^_^

    wan - burung ni just mkn serangga ja lah.klau burung layang2 yg lain sarangnya adalah trdiri drpd rumput & tanah.yg itu mmg tak sesuai utk di makan ^_^

    ReplyDelete
  9. salu ke nazra minum sup ni?? leh jadi kuat tak minum nye?? xpenah try lg la..

    ReplyDelete
  10. ramai juga kawan2 ajak buat bisnis ni...bisnis bernilai tinggi...tapi belum dapat hidayah nak buat lagi

    ReplyDelete
  11. Salam.. yng kita makan, sarang saja kan, burung tu kita biarkan hidup.. tul ke

    ReplyDelete
  12. qiilans87 - nk kata bleh jd kuat bila minum tu takda la sgt.just jd sihat ^_^

    denaihati - insyaAllah bila trbuka hati,sila la ceburinya ^_^

    zaidon - a'ah amek sarang ja dan direbus utk minum ^_^

    ReplyDelete
  13. best tu pengalaman macam tu.. huhu.. tak semua orang boleh dapat.

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan