Nota buat bakal suamiku...



Update : aiyak, belum ada bakal suami lagi. jd lahirlah surat ini untuk bakal suami:minimo_23:

Bakal suamiku,
rendahkan suaramu andainya kamu
terpaksa memarahiku di hadapan teman-temanmu.
Peliharalah maruahku sebagai
isteri dan ibu kepada anak-anakmu.

Bakal suamiku,
aku ingin mengingatkan kamu
bahawa........
kamulah pencari rezeki utama
di dalam istana syurga kita.
Aku hanyalah sebagai penyumbang
rezeki yang kedua.

Bakal suamiku,
usahlah kau berhasrat
ingin menolong perempuan
lemah yang lain
dengan mengahwini mereka,
seandainya
engkau sendiri tidak mampu
untuk menolong aku dan
anak-anak aku hidup
dalam keadaan yang sepatutnya.

Bakal suamiku,
aku bukanlah seorang perempuan
yang hanya menginginkan harta
semata-mata.
Cukuplah kamu mencari harta
dan membimbing aku
agar kita sentiasa
dirahmati Allah.

Bakal suamiku,
itulah doaku
buatmu.

27 Pemberi Komen:

  1. emmm....parah kalau sume org nak tulis surat gini...hehe...aku pun nak tulis gak la...wahai suami ku...jgn suka buli aku kat umh....hehe...to be continue...

    ReplyDelete
  2. Kesian perempuan lemas tu..
    sob sob

    ReplyDelete
  3. Getting married soon eh? This must be part of the latest pre-nuptial agreement ya...

    ReplyDelete
  4. ahaha.. bestnye.. hihi

    perluka tulis jugak?

    ReplyDelete
  5. dh lama x melawat nazra rindu la plak haha..Aku tak suka marah2 depan orang tapi balik rumah siap la kena rotan hahaha.

    ReplyDelete
  6. Naz...dah jumpa ke bakal suami? Kak Tirana do'akan mudah2an Naz akan mendapat yang baik2

    ReplyDelete
  7. bakal suamiku..janganlah kau menggatal..

    ReplyDelete
  8. Cam tak lama je nak jinjang pelamin neh..
    He.. he.. he..
    :D

    ReplyDelete
  9. Cam tak lama je nak jinjang pelamin neh..
    He.. he.. he..
    :D

    ReplyDelete
  10. nota utk si dia....
    aku gila ching..ching...ching is gone..

    ReplyDelete
  11. nota utk si dia lg...
    klu rajin...buh avatar sat kt cmmt nie...
    buh pic decade....hah huh ...

    ReplyDelete
  12. bila nak naik pelamin ni? hehe~~

    ReplyDelete
  13. Terimakasih tinggal message kat blog Syiekatsuya.
    Pasal nota utk bakal suami nie...kalau dah jumpa bakal suami yang baik tuu jangan tunggu lama-lama tau
    http://syiekatsuya.co.uk

    ReplyDelete
  14. Subhanallah, I pray for your best future. :)

    May Allah Give you the best men to guide and protect you and your children in the future. aMIIN.....

    sincere,
    alan moehammad

    ReplyDelete
  15. bakal isteriku..

    inilah doaku buatmu..=))

    ReplyDelete
  16. semoga bertemu jodoh.. huhu.. siap dah ada surat tu..

    ReplyDelete
  17. calon istriku...

    maukah kua menerimaku apa adanya diriku...

    ReplyDelete
  18. stiap insan yang menjadi jodah kita itulah yang terbaik... jadi janganlah risau

    ReplyDelete
  19. tulisan ini yang sangat saya suka. bakal suami pasti bangga punya bakal istri seperti kamu.

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan