Raya : Kueh yang boleh bikin kontroversi.

Zaman sekarang ramai anak-anak muda khususnya si perempuan lebih suka beli kueh raya kat kedai-kedai, kat Bazaar-bazaar, kat mana-mana ja lah. Masih ramai yang suka buat kueh raya sendiri tapi bilangannya agak berkurangan. Mungkin diaorang ni malas dan tak mahu bersusah payah tapi sebenarnya dalam proses untuk membuat kueh raya ni, yang penting adalah nikmat yang diperolehi ketika buat kueh raya tu. Kalau adunan kueh raya tu tak menjadi, memang la bengang banyak la tapi bayangkan apabila kueh raya menjadi, mesti best waktu dihidangkan di pagi raya nanti. Lepas tu pulak, para tetamu dok memuji-muji ja. Pasti la korang tak mengharapkan pujian-pujian tu semua tapi tak salah kan lepas dah penat lelah buat kueh, orang puji kueh sedap ke, kueh cantik ke bila waktu makan tu.

Tapi kueh yang aku jumpa ni, diyakinkan aku takkan buat untuk hari raya nanti. Kalau tak mak ayah aku marah, rumah aku pasti nak runtuh sebab ramai sangat tetamu yang hadir terutamanya budak-budak lelaki yang nak menghampiri usia matang, haha. Tak rela eden!



p/s : Aku dok plan nak buat kueh samperit, biskut cornflakes, biskut nestum, kek buah..tapi sempat ke kalau cuti pun start hari Jumaat?????

11 Pemberi Komen:

  1. sempat kot.. klu sampai malam.. :)

    ReplyDelete
  2. tak sampai hati nak makan.. sampai hati nk wat koleksi je..hehe

    ReplyDelete
  3. he..23x simpan wat koleksi pun ok pe huhuhhu nnt pinjam gambar leh... nk wat entry pasl nie huhuhu

    out of topic--> ala jagn la bersedih... mana la tahu kot2 nnt dah dekat or terlalu ke huhuuhu

    www.broframestone.com

    ReplyDelete
  4. mne la tahu kot2 kahwin dgn org yg terdekat ke, kerje terdkat dgn bro ke...

    ReplyDelete
  5. tak sopan langsung kalau nak hidang kat tetamu

    ReplyDelete
  6. ...and now which one shall i pick as all look very tempting to me

    ReplyDelete
  7. penuh kontroversi.. enak ditelan ni.. :P

    ReplyDelete
  8. ish malu la nak makan,x sesuai makanan wt cm 2

    ReplyDelete
  9. ada pulak yg bentuk camni ek..mana awk jumpe..?

    my blog--> http://broskl.com

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan