Asmawi, Nurin Jazlin, Sharlinie, Nurul Huda, Mohd Adam Azrai

Asmawi, Nurin Jazlin, Sharlinie, Nurul Huda

Korang mesti ingat nama-nama yang disebut itu dan masih ada lagi kanak-kanak yang mengalami nasib yang serupa. Samada hilang, diculik atau menjadi mangsa bunuh. Suatu peristiwa yang tidak akan dilupakan oleh masyarakat Malaysia.

Pasti juga ramai dah tau mengenai kisah tragedis yang menimpa adik Mohd. Adam Azrai Rosman yang dibunuh oleh bapa saudaranya yang seorang penagih dadah. Sedang "layan" atau apa?



Seorang kanak-kanak yang tidak bersalah menjadi mangsa kekejaman saudara sendiri.

Kalau dulu heboh dengan kes adik Nurin Jazlin, Sharlinie, Nurul Huda dan yang dikatakan "muncul" di Johor iaitu adik Muhamad Asmawi Jalaludin, nampaknya kes yang membabitkan kanak-kanak masih belum berakhir.

Aku rasa kalau Mawi World yang AF tu hilang, mesti ramai yang sanggup bantu membantu kan....




Apa sebenarnya yang berlaku hinggakan kanak-kanak yang tidak berdosa menjadi mangsa?

Tempat melempiaskan nafsu? Bukankah sudah ada lorong-lorong gelap yang sedia menanti? Pilih saja. Rasanya terdapat banyak ceruk lorong di metropolitan Malaysia. Apa lagi yang mereka inginkan?

Dendam? Lalu anak-anak harapan Malaysia itu menjadi mangsa?

8 Pemberi Komen:

  1. itu lah perbuatan orang yang tak beriman.....

    ReplyDelete
  2. mereka tiada perasaan.
    sanggup buat utk IMBUHAN atau
    yg membuat diri sendiri untung,
    tiada pegangan akidah..
    patut dihukkum!

    ReplyDelete
  3. kasihn bdk2 yg xtahu apa2...biar la nti doirg akan dpt balsan jgk!!

    ReplyDelete
  4. kasihn bdk2 yg xtahu apa2...biar la nti doirg akan dpt balsan jgk!!

    ReplyDelete
  5. kasihn bdk2 yg xtahu apa2...biar la nti doirg akan dpt balsan jgk!!

    ReplyDelete
  6. Sekarag ni memang nyawa dah jadi murah sangat... Malaysia belum betul-betul "Merdeka" nampaknya

    ReplyDelete
  7. kesian tgk budak2 kecik tu...tak tau ape2..tp dah jadi mangsa...

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan