Pemandangan kaki bukit

Semalam saya pulang semula ke Kulim dari Sik. Petang itu terasa berat hati jua mahu pulang. Terasa tidak puas berbuka puasa dengan ibu saya, walaubagaimapun, kehidupan mesti diteruskan. Oleh kerana saya agak menyukai suasana mendung di kawasan Sik semalam, saya telah mengambil inisiatif saya untuk mengambil pula gambar-gambar keadaan di situ. Inilah kawasan pedalaman yang dibangunkan sedikit demi sedikit. Itupun rasanya selepas pilihanraya yang lepas dimenangi calon Bulan.

Kawasan di sini masih mempunyai kawasan sawah padi yang hijau. Lagipun pula, Sik berada di kaki Bukit Enggang. Dinamakan Bukit Enggang kerana terdapat burung Enggang di bukit tersebut. Saya dapatlah melihat burung ini jua. Cuma tidak berkesempatan untuk mengambil gambarnya kerana ketika itu handset saya tiada kemudahan kamera. Sungguh sedih juga.






0 Pemberi Komen:

Post a Comment

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan