Dari Kedah ke Johor



Dahsyat punya tajuk entri.

Ye, itulah perubahan paling ketara dan mendalam dalam hidup aku. Penghijrahan aku dari Kedah ke Johor yakni Parit Raja, Batu Pahat pada 2004-2007 dahulu. Betapa jauh aku membawa nama........Umi Nazrah itu.

Benarlah kata orang, selepas kita kehilangan sesuatu, barulah kita mula menghargai dan berharap kita punya waktu untuk kembali mengulangi masa silam. Ye, aku amat berharap untuk kembali ke KUiTTHO atau pun nama modennya UTHM.

Aku lebih suka mengenali UTHM itu dengan nama zaman silamnya. Entah kenapa...

Entri repekan ini sebenarnya terbit apabila aku terjumpa lagu ini di blog Kamezaim.

Ummi.. Ummi.. Ummi ku sayang
Kemana engkau menghilang
Ku cari kau ku cari
Dimanakah ummi ku sayang

Wajahmu oh tak dapat ku lupa
Senyumanmu oh masih ku terbayang
Janganlah aku kau biarkan
Ummi Ummi ku sayang

Ku ingin kau selalu disisiku
Menghapuskan segala duka yang ku alami
Engkau berperasaan engkaulah seorang
Penawar dalam duka oh hidupku..

Ummi.. Ummi.. Ummi ku sayang
Dengarlah oh rintihan hati
Janganlah kau aku kau tinggalkan
Ummi ummi ku sayang..

Lagu : Ummi
Album : Mistik
Tahun : 1993


Sekian. Entri yang tiada makna dan merepek.
Money-mouth

11 Pemberi Komen:

  1. owhh lagu utk diri sendiri ke huhu...takde pun lagu yg ada nama saya huuu

    ReplyDelete
  2. CC - nnti kita try cipta ye ^_^

    ReplyDelete
  3. Walawe... tak de manusia yang nak buat lagu yang bertajuk...cuiit??
    hi hi hi...

    Nazz

    ReplyDelete
  4. cuit - diaorang takda idea la tu kot ^_^

    ReplyDelete
  5. merepek² pn dh jadi satu n3..
    lagu tu mcm penah dengaq x tpi dh x igt melodi dier..

    ReplyDelete
  6. @Nazra:
    I was trying to figure out as to where yr post is leading me to but soon after i scrolled down to the 'sekian' part...heh3X i straightaway agree with yr said conclusion. But sometimes we need to throw out some nonsense out of our heads just to maintain some credible level of sanity in us, don't you think so? Have a nice weekend Nazra.

    ReplyDelete
  7. lerr.. bukan n3 pasal ito ke... hish2; ye la umi nazrah..

    p/s to kamezami: nak lagu untuk pijah. ekek

    ReplyDelete
  8. selalu juga ke parit raja tu..memang dah jauh berubah berbanding dolu2.

    ReplyDelete
  9. Album : Mistik?
    bahaya tuu...hehe

    ReplyDelete
  10. ohh,,
    sekarang saya belajar di uthm,,
    uthm rowkk,,,

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan