Perempuan cakap tinggi.


Korang mungkin suka pada perempuan @ awek yang berketinggian mencecah 165cm. Mungkin pada korang, awek tersebut cantik. Kaki seksi. Tapi korang akan kecewa andainya korang spesies lelaki rendah, apakan daya anggap saja korang tak ada jodoh.

Namun, aku bukan ingin berbicara mengenai berapakah ketinggian perempuan atau yang sewaktu dengannya. Tapi yang aku berminat adalah apabila seseorang perempuan tu bercakap tingginya bagaikan ke langit petala ketujuh.

Selama ni diakui lelaki memang cakap tak jatuh. Melampau benar tinggi baris kata-katanya. Over confident pula. Tapi macam mana pula bila perempuan yang cakap tinggi, budget tak jatuh. Korang pernah jumpa? Rasanya sudah ramai sekarang spesies ni. Tambah-tambah lagi kalau jumpa member yang boleh untuk diperlekehkan, lagi la tinggi ayat-ayat yang keluar daripada mulut si spesies cakap tinggi tu. Semuanya nak melebihi orang lain. Agak-agak korang rasa nk lempang dia tak? Aku rasa meluat.

Kalau lelaki, apa yang patut dibuat? Tendang terus muka dia? Kalau perempuan pula? Jangan ditanam lagi kenyataan perempuan itu sopan santun jiwanya. Sekarang sudah tak semestinya.

8 Pemberi Komen:

  1. aku suka yg tinggi..yg rndah pun ok..mudah angkat2

    ReplyDelete
  2. kalau perempuan ni lagi rendah pada aku baru elok kut..hee..
    mcm tak nice kalau aku jalan ngan perempuan lagi tinggi pada aku..
    mungkin sebab nampak queen controll..
    hahah..tp tu cuma pandangan streotaip..mekasih menyinggah blog aku..
    mari tukar link..
    www.kusu.cc

    ReplyDelete
  3. bg je tapak kaki kat muka die.
    eheh

    ReplyDelete
  4. xkesahla tgi ke rndah ke..
    yg pntg ngam ngn kite...

    klo ade org cmtu..
    contohila lelaki..
    xpyh nk smpn2 smpi satu mse tpncut2 kluar kebengangan 2.
    troskan je ngn tndakan..
    kaki?? tangan??
    tidak..
    gnakan kata2 yg bgos..
    klo xleh gk..
    btg pyapu pn ok gk!
    haha

    ReplyDelete
  5. perempuan cakap tinggi? sila abaikan je.. jgn layan..

    ReplyDelete
  6. yes, reject trus pmpuan spesies itu :P

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan