Gatalkah aku atau hormon estrogen sedang berkembang?

Aku pandang cermin. Dalam sehari entah berapa kali aku pandang cermin. Kamu semua pun entah-entah dalam sehari pandang cermin sampai 100 kali. Tambah-tambah lagi kalau kamu tu hensem atau lawa. Aku yang memang tak lawa ni pun pandang cermin dalam 20 kali.

Rasa macam tak sampai 20 kali ja dalam sehari Thinking tapi tak kisahlah.

Bukan cerita mengenai cermin yang aku ingin kongsikan. Dahulu kala ketika hormon estrogen sedang mula bercambah di dalam badan (zaman muda remaja la tu), bila terlihat saja jerawat di wajah kita ni, pasti ada orang akan kata kita sedang mengalami zaman kegemilangan dengan umur kita yang akan mengundang perhatian para jantina yang berlawanan (remaja lelaki la tu). Jerawat yang muncul itu menandakan kita dalam proses mengalami kematangan. Kalau tidak pun, kita akan diusik dengan perkataan bahawa ketika tu kita memang sedang gatal. (Aku pun tak paham ayat ni. Mungkinkah jerawat itu hadir tatkala kegatalan individu itu dengan individu lain yang berlainan jantina?) smile_sarcastic

Berbalik kepada kisah aku, sejak akhir-akhir ni banyak pula jerawat yang muncul. Maka adakah aku sedang gatal sekarang atau hormon estrogen aku sedang berkembang lagi. Atau salah penggunaan krim muka. Ish susah juga jadi perempuan.

9 comments:

  1. haha,, gatal je mesti tumbuh jerawat ke?ish..

    ReplyDelete
  2. haa..hormon tu kot yng sedang berkembang.. :)

    ReplyDelete
  3. haa...
    nie dh terlebih pghasilan hormon kot..
    kne kwl blk.huhu
    muhasabah diri!

    ReplyDelete
  4. The mirror may crack up due to constant clowning in front off it Heh3X. And as for the pimples, maybe you should re-check the kinds of diet or food that you consume everyday. Chances are that you've been consuming the same types of food which produces the same kinds of problems like the pimples. Some facial creams or make ups may also contain some impurities and can cause more problems to your skin.

    ReplyDelete
  5. tau tak perempuan paling gatal lepas period.
    wakakaka!

    ReplyDelete
  6. jerawat manis tu tak pe jgn susah hati...

    ReplyDelete
  7. blues man - thanks for that ;)

    eiqa - tu kisah lain :P

    atan - ada ka jerawat manis? :P

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan