Dulu Saya Seorang Perempuan Buli!

P : Bagi aku 4 kupang.
L : Aku tak mau bagi.
P : Aku cakap aku nak 4 kupang! Duit kelas bulan ni. Ang tak mau bagi ka? Takpa..
Dussssshhhhhh....aku tampar pipi dia, budak lelaki itu..
Kejadian 16 tahun dulu. Pada Mohd Helmi (saya dah lupa samada Mohd atau Muhammad atau Mohammad tapi saya pasti ianya adalah Helmi), saya mintak maaf kerana menampar awak pada tahun 1994 sewaktu kita di darjah 4 Kenanga (kalau mengikut ingatan saya). Hanya kerana 4 kupang untuk duit kelas bulan tu..
Memori daun pisang ini menggamit kenangan setelah saya selesai membaca novel bingkisan Ain Maisarah bertajuk Aku Mahu Buli. Hidup buli!!! Eh silap…Jangan hidupkan budaya buli. Tu yang betoi..
aku_mahu_buli

4 kupang tu 40 sen ye..

14 Pemberi Komen:

  1. salam cik naz.
    hoho..sy pon ade satu kisah ni. :P
    bukan sy yg tampar,tapi di tampar..
    sampek skng sy mmg xsuka ngan girl tu. Time tu baru je darjah 3 kot.

    bila ingat balik..adehss..gerem! :S

    ReplyDelete
  2. saya dulu kat sekolah selalu pukul budak suka buli buli.. jadi hero ahaha... gurau jer.. tapi alhamdulillah.. sekolah kami tiada kes buli yg teruk..

    ReplyDelete
  3. taqo - waalaikumussalam. fuhh nasib baik bukan naz yg tampar cik taqo kan :D

    naqiubex - wahhhhhh hero Malaya, i like :D

    ReplyDelete
  4. wow..kes 4 kupang dpat penampar...dasat hehehe

    ReplyDelete
  5. haha tu yg sekarang rasa mcm bersalah pun ada. suka hati ja tampar org dulu..

    ReplyDelete
  6. salam,nakal jugak awak erk??? hahaha apalah kesian lelaki 2. kalau saya jadi dia saya kiss awak :P

    ReplyDelete
  7. errr dulu2 ganaz sikit..haha
    kalau ter-kiss gamaknya saya kasi penendang terus :P

    ReplyDelete
  8. uit ganas. sy penah buli, tapi xguna fizikal la. psyco je bg dia malu ngan cekgu ahaks! eh.. jahat kan? hmmm

    ReplyDelete
  9. aku dlu kena berdiri depan perhimpunan coz buli bdk kelas aku.




    cilakak!

    ReplyDelete
  10. haha. ganas mung!. grr. mke comel tp gnas. hahaha. okae r tu ;D. i lyke. haha. ye 4 kupng 40 sen. 4 riyar? ;P

    ReplyDelete
  11. ahaha~ ai like u la naz.
    aku ada gak. pernah gaduh nga dak laki smpi gunting baju dia

    ReplyDelete
  12. min - masa bila wei? sekolah rendah ka? ala..ang bukan sek.keb.sik..lupa lak :D

    cybernetic - ye ye betoi 4riyar

    ming - dh jd loghat sana, 4riyar la. kalau asal 4riyal

    pijah - gila ganas ang :D

    ReplyDelete
  13. aish. garang betol akak ni. tapi kalau perempuan wat kat laki, orang tak pandang slack sangat macam laki wat kat perempuan... pernah kena sekali.. :P

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan