Ke arah Johor yang bersih

Merujuk kepada langkah Kerajaan Johor untuk melaksanakan pembersihan sungai di sana yang tercemar teruk dengan menggunakan teknologi mikroorganisma berkesan (EM) itu memang sangat berkesan. Jangan kata kan sungai, parit yang ada di sana pun memang teruk. Macam kat Parit Raja, Batu Pahat tempat aku belajar dulu pun, naik muak jugak aku tengok warna parit yang kadang kala akan berubah warna menjadi teh ais, teh ais susu, kopi setiap hari. Dengan bau yang menyesakkan hidung lagi. Semoga pembersihan segala parit yang ada tu dilakukan secepat mungkin.

Sumber :

Selain tu, elok juga kalau teknologi EM tu dituangkan jugak kat sungai Sungai Petani yang berdekatan Central Square tu. Hijau bebenor warna airnya. Bila lah gamaknya nak jadi jernih.

3 Pemberi Komen:

  1. xpnah g johor..
    kt melaka ni pn cm sme je..haha

    ReplyDelete
  2. Johor?
    Melaka?
    Kedah?

    er.. saya pilih Pahang.. hahahaha

    ReplyDelete
  3. nasri - itu yg melaka pn nk guna kaedah ni

    koi - eleh

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan