Why I can't speak English?

Cik Nazra tidak tahu mengetahui orang lain. Tapi ini hasil daripada perbincangan antara hati dan minda tatkala berada di dalam bilik kecik @ jamban.


Itulah salah satu kelemahan. Di dalam jamban itulah nak difikirkan bermacam-macam benda. Musabah diri pun di dalam bilik itu. Aduhhh.

Berbalik kepada persoalan, aku rasa aku ni kategori segan ala kambing. Kalau nak speaks English pun, cakap ja la kan. Kalau salah, itu maksudnya aku sedang belajar. Ini tidak, takut pada salah. Mungkin juga nanti akan rasa kecewa bila mana orang di sekeliling mentertawakan diri ini lah kot. Isk2..

Masyarakat Melayu ni pada suatu keadaan bila seseorang ingin bercakap dalam English, mula lah mengeluarkan ayat 'Amboi speaking English'. Salahkah seseorang itu ingin memperkasakan lagi English nya? Biarlah dia mencuba dengan bercakap walaupun terkadang ada yang salah. Harapnya bantulah dia. Usah pula diperlekehkannya.

Macam iklan lah sudah.

:sweet_12:

4 comments:

  1. betol tue, xyah pedulikan kate2 org lain..kite maju dgn usaha kite..

    ReplyDelete
  2. bagus nazra kalau ada keinginan utk belajar bahasa bangsa lain, ini cuma perlukan motivasi sahaja. asal ada keinginan

    ReplyDelete
  3. yes, akan ku cuba jua (^_^)

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan