Jawapan A PRE-SCHOOL TEST FOR YOU

Agak-agak korang boleh tak jawab soalan pra sekolah ni?
Korang try la dulu ye. Kalau rasa dah dapat jawapannya, bagitau lah kat ruangan komen tu. Semoga berjaya.

Which way is the bus below traveling?

To the left or to the right?


Tapi serius aku kata, aku rasa macam nak hentak ja kepala orang yang buat soalan ni. Ntah apa-apa ja.



Can't make up your mind?

Look carefully at the picture again. Try, okay?

Jawapannya adalah,

Primary school children were shown this picture and asked the same question. 90% of them gave this answer:

'The bus is traveling to the right.'

When asked, 'Why do you think the bus is traveling to the right?'

They answered:

'Because you can't see the door to get on the bus.'

14 Pemberi Komen:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. hehe, tp chomel apa bas tuh (^_^)

    ReplyDelete
  3. ke dpn? tp pilihan jawapan samada ke kiri atau ke kanan ja. hehe..

    ReplyDelete
  4. xkan diktator hatiku xda jawapan, heheh (^_^)

    ReplyDelete
  5. hehe, tunggu la jwapannya esok (^_^)

    ReplyDelete
  6. hehe..ada..tunggu esok pagi aku pikirkan..hehe sibuk sikit

    ReplyDelete
  7. ni dh ptg, udah dipikirkan kah jawapan teka-teki ini (^_^)

    ReplyDelete
  8. logik juga jawapan yg budak2 tu buat...
    rasional lah kiranya.. :P

    ReplyDelete
  9. tp hampeh tul soklan ni kan (~_~)

    ReplyDelete

1Komen, idea bernas didahulukan, kritikan diutamakan